E-shop > Všetko o nákupe > Obchodné podmienky

Obchodné podmienky

Doručenie objednaného tovaru – dodacia lehota

Pri každom tovare je uvedený údaj o jeho skladovej dostupnosti.

V prípade, že je pri položke Dostupnosť tovaru uvedené NA SKLADE, expedícia prebehne do 48 hodín od prijatia objednávky. Ak zákazník objedná viac položiek s rozdielnou skladovou dostupnosťou, objednávka bude odovzdaná na expedíciu, hneď ako bude k dispozícii tovar s najdlhšou dostupnosťou.

Vo výnimočných prípadoch môže dôjsť z dôvodu veľkého záujmu o tovar k omeškaniu dodania zásielky. V prípade dlhšej nedostupnosti bude zákazník telefonicky alebo e-mailom kontaktovaný. Ak nebude súhlasiť s predpokladaným časom dodania, bude objednávka zrušená (a vrátené peniaze, ak už urobil úhradu vopred).

O expedícii tovaru je zákazník emailom či telefonicky informovaný v okamihu odovzdania zásielky prepravcovi, príp. vo chvíli, keď je pripravený na osobný odber.

Cena tovaru

Všetky ceny za tovar sú v eurách. Ceny sú uvedené vrátane recyklačných poplatkov.

Spôsob a ceny doručenia zásielok

1. Slovenská pošta – Zmluvný balík

- lehota dodania zásielky: D + 3 (deň podania + 3 dni doručenia) priamo do vašich rúk po celej SR

V deň expedície dostanete email s informáciou, že zásielka bola odovzdaná prepravcovi. Počas prepravy zásielky dostanete SMS a EMAIL avízo o doručovaní vašej zásielky. Informácie o pohybe a výsledku dodania balíka Track & Trace (T&T) môžete sledovať na adrese www.posta.sk.

Ak nebudete doručovateľom zastihnutí, zásielka bude uložená na pošte, kde si ju môžete do 18 dní vyzdvihnúť. Po uplynutí tejto lehoty je zásielka odoslaná späť na našu adresu.

Cena poštovného vrátane balného:
Ak platíte tovar dobierkou (v hotovosti pri prevzatí): 6 €
Ak platíte tovar prevodom (platba vopred) z účtu: 5 €

Pri objednávke nad 150 € je preprava Slovenskou poštou zadarmo.

2. Prepravná služba GEIS

- lehota dodania zásielky: D + 1 (deň podania + 1 deň na doručenie)

V deň expedície dostanete email s informáciou, že zásielka bola odovzdaná prepravcovi. Počas prepravy dostanete SMS a EMAIL avízo o doručovaní vašej zásielky a link, kde je možné pohyb zásielky sledovať. V deň doručenia budete kontaktovaní vodičom. Ak vás nezastihne doma, necháva oznámenie o pokuse o doručenie v schránke, na druhý deň vás bude opäť kontaktovať, ak vás nezastihne ani tentoraz, nechá oznámenie o uložení zásielky v najbližšom depe. Tam je zásielka uložená 8 dní.

Cena prepravy vrátane balného:
Ak platíte tovar dobierkou (v hotovosti pri prevzatí): 7 €
Ak platíte tovar prevodom (platba vopred) z účtu: 6 €

Pri objednávke nad 150 € je preprava službou GEIS zadarmo.

3. Uloženka(Heureka Point) – osobný odber v Bratislave

- lehota dodania zásielky – D + 1 (deň podania + 1 deň na doručenie)

V deň expedície dostanete email s informáciou, že zásielka bola odovzdaná na prepravu. Počas prepravy dostanete dostanete SMS a EMAIL avízo o doručovaní vašej zásielky a výzvu na vyzdvihnutie.

Úložná lehota zásielky je jeden týždeň. Telefonicky je možné lehotu uloženia predĺžiť.

Kontaktné údaje Uloženka Bratislava

Cena osobného odberu: 1,5 €

Možnosti platieb

Ceny platieb sú rozpísané v odseku Spôsob a ceny doručenia zásielok

Garancia, záruka, reklamácie

1. Reklamácie prepravných služieb – tovar došiel poškodený

Všetky zásielky sú na prepravu riadne poistené. Aj tak sa, bohužiaľ, môže vo výnimočných prípadoch stať, že sa zásielka pri preprave poškodí.

Prosím, starostlivo prezrite zásielku pred prepravcom a v prípade poškodenia obalu (pokrčený, roztrhaný, rozmočený…) spíšte protokol o poškodení a zásielku nepreberajte. Nenechajte sa presvedčovať, že zásielka nie je dobre zaistená. Tovar je ošetrený veľmi starostlivo, aby k vám dorazil v poriadku.

Zásielku s poškodeným obalom nepreberajte!

V prípade, že je obal neporušený a po otvorení zistíte, že je obsah poškodený, postupujte takto:

Slovenská pošta: oznámte osobne na ktorejkoľvek pobočke Slovenskej pošty. Na reklamáciu so sebou vezmite kompletnú zásielku tak, ako vám dorazila vr. obalu

GEIS: nafoťte obsah zásielky spolu s obalom balíčka a pošlite na adresu spoločnosti Geis.skody@geisparcel.cz

Uloženka Bratislava (Heureka Point): nafoťte poškodený tovar a pošlite ho spolu s popisom na adresu info@proalergiky.cz

2. Vrátenie tovaru bez udania dôvodu v 14-dennej lehote

Vrátenie tovaru bez udania v 14-dennej lehote sa riadi § 1829 Občianskeho zákonníka (zákon č. 89/2012 Zb.). Zákazník má právo vrátiť kúpený tovar bez udania dôvodu, a to do 14 kalendárnych dní od dátumu prevzatia tovaru. Lehota začína plynúť nasledujúci deň po prevzatí tovaru zákazníkom. Pre dodržanie lehoty je rozhodujúce, kedy bolo odoslané oznámenie o odstúpení od zmluvy.

2.1 Ako postupovať pri vrátení tovaru

Ak potrebujete tovar vrátiť alebo vymeniť, postupujte podľa týchto pokynov:

Tovar zaslať(prípadne osobne doručiť) na kontaktné miesto Uloženka/Heureka Point do Bratislavy, ktorá nám zásielku prevezie do Brna.

Balíček dobre zabaľte, aby nedošlo k poškodeniu zásielky. Do balíčka priložte doklad o kúpe a kontakt na vás.

POZOR Veľmi dôležité!!!

Balík je nutné zaslať službou „balík na adresu“, nie je povolené posielať službou „doporučený list“, pretože ten nemusí byť doručený na adresu, potom je uložený na pošte, kde ho nemôžu pracovníci Uloženky vyzdvihnúť, balík by sa po nejakom čase vrátil späť k zákazníkovi. Tovar poistite, neposielajte na dobierku.

Adresa musí byť kompletná, nesmie chýbať názov prevádzkovateľa e-shopu a jeho ID. Presné znenie adresy môžete vidieť nižšie.

Adresa, na ktorú tovar pošlite:

Uloženka Slovakia s.r.o.
Cyril & Metoděj, s.r.o., ID 170
Nobelovo námestie 5
Bratislava
851 01

V prípade, že zásielku ponesiete do Uloženky osobne, stačí uviesť názov prevádzkovateľa e-shopu a ID: Cyril & Metoděj, s.r.o., ID 170.

Tovar uveďte do pôvodného stavu, predídete tým možnému zníženiu vrátenej sumy o náklady vynaložené na uvedenie tovaru do pôvodného stavu.

Peniaze za tovar vám zašleme na váš bankový účet čo najskôr, najneskôr do 14 dní od odstúpenia od zmluvy, nie však skôr, ako dôjde k doručeniu vráteného tovaru späť do našej prevádzky. Náklady na vrátenie tovaru sú v tomto prípade na strane kupujúceho.

2.2 Vrátenie vyskúšaného alebo použitého tovaru

Vrátený tovar nesmie byť zjavne opotrebený. Tovar môže zákazník rozbaliť a vyskúšať, ale je nutné myslieť na náklady, ktoré prevádzkovateľ eshopu ProAlergiky bude mať s uvedením veci do pôvodného stavu. O túto sumu potom bude zákazníkovi znížená vrátená suma.

Náklady na vrátenie tovaru do pôvodného stavu sú posudzované individuálne podľa povahy tovaru.

Pred vrátením tovaru sa preto pokúste sami uviesť tovar do pôvodného stavu (vyčistenie, v prípade zvlhčovačov vyschnutie nádržky, správne zabalenie všetkých dielov do obalu a pod.)

Je potrebné myslieť na to, že 14-denná lehota neslúži ako „požičovňa“.

Obal nie je predmetom kúpy ani súčasťou kúpenej veci. Aj v tomto prípade má však prevádzkovateľ eshopu ProAlergiky právo na náhradu vynaložených nákladov spojených s vrátením tovaru a uvedenie ho do pôvodného stavu.

Príklad:

Zákazník vráti prístroj – zvlhčovač vzduchu. Prístroj nebude vyčistený a bude použitý demineralizačný náboj. Ten už nebude ďalej predajný, pretože došlo vďaka namočeniu k jeho nevratnému opotrebeniu.

Zákazníkovi bude strhnutá suma za potrebné vyčistenie a za výmenu náboja. Suma je vždy individuálna a záleží od druhu tovaru, počtu zničených alebo opotrebovaných dielov a od miery znečistenia.

Vrátiť nie je možné tovar, ktorý si zákazník objednal na zákazku a nie sú súčasťou bežnej ponuky (napr. atypické rozmery protiroztočových poťahov a pod.) a tovar v uzatvorenom obale, ktoré spotrebiteľ z obalu vyňal a z hygienických dôvodov ho nie je možné vrátiť (napr. kondómy a pod.)

3. Záručný servis, reklamácie

Na všetky výrobky nachádzajúce sa v katalógu poskytujeme záručnú lehotu podľa zákona, t. j. 24 mesiacov.

Reklamovaný tovar zašlite na Uloženku/Heureka Point do Bratislavy, ktorá nám zásielku prevezie do Brna.

Postup pri reklamácii:

Ak potrebujete tovar reklamovat postupujte podľa týchto pokynov:

Tovar zaslať(prípadne osobne doručiť) na kontaktné miesto Uloženka/Heureka Point do Bratislavy, ktorá nám zásielku prevezie do Brna.

Balíček dobre zabaľte, aby nedošlo k poškodeniu zásielky. Do balíčka priložte doklad o kúpe a kontakt na vás.

POZOR Veľmi dôležité!!!

Balík je nutné zaslať službou „balík na adresu“, nie je povolené posielať službou „doporučený list“, pretože ten nemusí byť doručený na adresu, potom je uložený na pošte, kde ho nemôžu pracovníci Uloženky vyzdvihnúť, balík by sa po nejakom čase vrátil späť k zákazníkovi. Tovar poistite, neposielajte na dobierku.

 

Adresa musí byť kompletná, nesmie chýbať názov prevádzkovateľa e-shopu a jeho ID. Presné znenie adresy môžete vidieť nižšie.

 

Adresa, na ktorú tovar pošlite:

Uloženka Slovakia s.r.o.
Cyril & Metoděj, s.r.o., ID 170
Nobelovo námestie 5
Bratislava
851 01

V prípade, že zásielku ponesiete do Uloženky osobne, stačí uviesť názov prevádzkovateľa e-shopu a ID: Cyril & Metoděj, s.r.o., ID 170.

Spolu s chybným výrobkom priložte doklad o kúpe a krátky opis poruchy – môže sa tým urýchliť trvanie reklamácie. Reklamácia bude vybavená v čo najkratšej lehote, najneskôr do 30 kalendárnych dní.

Náklady spojené s dopravou tovaru k predajcovi vám budú preplatené, ak bude reklamácia oprávnená a vy doložíte doklad o výške nákladov.

Preplatiť je možné iba náklady v primeranej výške vzhľadom na povahu tovaru.

4. Alternatívny spôsob riešenia spotrebiteľských sporov

Vážený spotrebiteľ. Ak sa domnievate, že sme porušili Vaše práva, alebo nie ste spokojný so spôsobom, ktorým sme vybavili Vašu reklamáciu, svoju žiadosť o nápravu nám zašlite na našu emailovú adresu: info@proalergiky.cz

Ak Vám odpovieme na túto žiadosť zamietavo, alebo na ňu neodpovieme do 30 dní od jej odoslania na uvedenú emailovú adresu, prípadne nebudete spokojný s našim riešením, potom na základe novelizovaného Zákona č. 102/2014 a Zákona č. 391/2015 o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov, máte právo na alternatívny (mimosúdny) spôsob riešenia sporov.

Návrh môžete podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z. Na podanie návrhu môžete využiť formulár, ktorého vzor je dostupný aj na webovom sídle príslušného ministerstva a každého subjektu alternatívneho riešenia sporov.

Zoznam subjektov alternatívneho riešenia sporov k dátumu 10.4.2016 je tu: http://www.mhsr.sk/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov/146987s. Spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti.

Adresa na podávanie podaní v elektronickej podobe na Slovenskú obchodnú inšpekciu je ars@soi.sk.

Subjekt alternatívneho riešenia sporov môže návrh spotrebiteľa odmietnuť, napr.:

- ak vyčísliteľná hodnota sporu nepresahuje sumu 20 eur;

- ak je vzhľadom na všetky okolnosti zrejmé, že alternatívne riešenie sporu by bolo možné viesť len s vyvinutím neprimeraného úsilia, a podobne.

Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=SK. Sťažnosť tu môže podať spotrebiteľ žijúci v EÚ na obchodníka so sídlom v EÚ.

Náklady spojené s alternatívnym riešením sporu znáša každá zo strán sporu samostatne bez možnosti ich náhrady.

Ochrana osobných údajov

Potvrdením a odoslaním objednávky dávate súhlas na to, aby vami uvedené údaje boli spracované v súlade so zákonom na ochranu osobných údajov pre ďalšie využitie s cieľom zásielkového predaja v rámci obchodnej spoločnosti Cyril & Metoděj, s. r. o.

Prevádzkovateľ

Cyril & Metoděj, s.r.o.,
Maříkova 1, 621 00 Brno
ČR
IČO: 25510681
DIČ: CZ2551081,
IČ DPH: SK4120041794 /platca podľa §6/

Zákaznická linka:
+420 541 212 450
+420 602 813 222

 

Bankové spojenie:

Banka: ČSOB, a.s.
Č. účtu: 4008949569 / 7500
IBAN SK78 7500 000­0 0040 0894 9569
SWIFT CEKOSKBX

Slovenský web www.prealergi­kov.sk je súčasťou českej verzie www.proalergi­ky.cz, ktorý sa riadi zákonmi ČR.